گیاهان دارویی انرژی زا و آرامبخش برای تقویت روحیه

گیاهان دارویی انرژی زا و آرامبخش برای تقویت روحیه۷ بهمن ۱۳۹۴

طب سنتی برای هر بیماری یک درمانی دارد و گیاهانی وجود دارند که برای مشکلات روحی، گیاهان دارویی انرژی زا و آرامبخش برای تقویت روحیه کاربرد دارند. پزشکان طب سنتی در این مورد اظهاراتی دارند که امروز با گیاهان دارویی افشار بررسی میکنیم.

 

محمد دریایی درباره گیاهان انرژی زا و آرامبخش‌های گیاهی برای رفع سردرد‌های عصبی و میگرن, اظهار داشت: برگ بو بسیار معطر است که علاوه بر مصرف غذایی دارای کاربرد دارویی در درمان بی‌اشتهایی,آنژین،,برونشیت, دردهای رماتیسم, درد معده‌, تنظیم قاعدگی, زایمان بی‌درد و …. کاربرد دارد.

به گفته وی همچنین این گیاه داروی مؤثری در درمان دردها، ناراحتی‌های عصبی و تسکین سردردها به ویژه سردردهای میگرنی است. برای تهیه چای برگ بو می‌توان ۵ گرم برگ بو را با یک لیوان آب جوش دم کرده و روزانه یک ساعت بعد از هر غذا با عسل مخلوط کرده و مصرف شود.

 

 

گیاهان دارویی انرژی زا

این متخصص علوم زیستی و طب گیاهی افزود: گیاهانی به گیاهان انرژی زا معروف هستند که مصرف آن‌ها موجب بهبود گردش خون و عملکرد بهتر مغز می‌شود مانند گیاه جینکوبیلوبا، جنسینگ, زنجبیل، به لیمو و بادرنجبویه, فلفل قرمز تند و….است.

دریایی عنوان کرد: فلفل قرمز تند باعث بهبود گردش خون شده و مصرف آن موجب تقویت دستگاه گوارش نیز می‌شود میزان انرژی بدن را سریع افزایش می‌دهد.

وی عنوان کرد: گیاه جینکوبیلوبا جریان خون در مغز را افزایش می‌دهد و برای رفع افسردگی بسیار مفید است. بیش از دو هفته نباید مصرف کرد. دم نوش بادرنجبویه و به لیمو سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده, میزان خستگی و افسردگی افراد را کاهش می‌دهد.

این متخصص علوم زیستی و طب گیاهی اضافه کرد: داروهای گیاهی مانند جنسینگ را نباید بدون مشورت با پزشک مصرف شود مخصوصاً بیماران قلبی, بیماران مبتلا به فشار خون بالا و کسانی که دچار افت شدید قند خون می‌شود چرا که وضعیت بیمار را بدتر می‌کند.

خبرگزاری تسنیم

Am liebsten verbringe ich meine zeit in masterarbeit schreiben der natur
Facebooktwitterby feather
برچسب ها: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *