خواص درمانی اسطوخودوس چیست؟

خواص درمانی اسطوخودوس چیست؟۲۳ آبان ۱۳۹۴

عرقیات، بهترین عرقیات ایران، کارخانه گلاب، عرقیات گیاهی

یکی از معروفترین گیاهان دارویی که از زمان های باستان مورد استفاده پزشکی دارد، گیاه اسطوخودوس می باشد. درمانگران طب سنتی از اسطوخودوس به عنوان خلط آور سینه استفاده می کردند در حالیکه اروپایی ها بطور سنتی از این گیاه به عنوان التیام بخش زخم ها بهره می بردند.

اسطوخدوس گیاهی است از تیره‌ی نعناع که به شکل بوته‌ای پر پشت و کوچک به بلندی ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر دارای ساقه های متعدد یا پرشانه و ساقه‌های آن چهارگوش است و همه‌ی قسمت‌های این گیاه، بوی تندی دارد. برگ‌های این گیاه باریک و دراز با لبه‌ی برگشته و متقابل و پوشیده از کرک سفید پنبه‌ای است و طبیعت آن گرم و خشک است.

خواص درمانی

– ۱۰ گرم این گیاه را در یک لیوان آب جوشانده و سپس آب صاف کرده‌ی آن را با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط کرده و به‌تدریج خورده شود، سردردهای مزمن را درمان می‌کند.

– هر روز میان وعده‌های صبحانه، نهار و شام هر بار نوشیدن یک فنجان از دم‌کرده‌ی آن، عصبانیت را برطرف کرده و سرگیجه را درمان و سردرد های میگرنی را نیز درمان می‌کند.

– مالیدن و شست‌وشو با آب جوشانده‌ی گرم آن برای درمان نقرس و بیماری‌های رماتیسمی و کوبیدگی و دررفتگی‌های عضوی و خون‌مردگی‌ها مفید است.

– حمام با آبی که حاوی اسانس «اسطوخدوس» باشد، ضدسرماخوردگی است.

– اعصاب را آرام کرده، نیرو بخش، از بین برنده‌ی خارش و بیماری‌های قارچی و ضد افسردگی و افکار پریشان است.

– پنج گرم از آن را دم کرده و نوشیدن آب صاف کرده‌ی آن، لطیف‌کننده‌ی اعضای بدن و مقوی اعصاب و مفرح روح است و برای افرادی که زیاد عصبانی می‌شوند، مفید است.

Da ich im versicherungsbereich sechs jahre selbststndig ttig ghostwriter gesucht with ghostwriter-hilfe.com war liegen hier auch meine fachlichen kompetenzen und hier speziell bei den themen bausparen und sachversicherungen
Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *