خواص درمانی ترکیب آب و عسل

خواص درمانی ترکیب آب و عسل۲۳ شهریور ۱۳۹۵

از ترکیب آب و عسل به عنوان دو عنصر سلامتی یاد می شود این ترکیب در بدن معجزه می کند و مصرف آن بصورت ناشتا باعث به شادابی بدن و بیدار شدن کمک می کند. همچنین ترکیب این دو باعث سم زدایی بدن نیز می شود. با گلاب افشار همراه باشید تا از خواص درمانی ترکیب آب عسل و طرز تهیه آن بیشتر صحبت کنیم.

 

 

عسل، این تلاش زنبورهای عسل که از نکتار گل ها و ترشحات بخش های زنده گیاهان به وجود می آید یک ماده غذایی فوق العاده است. در واقع عسل طبیعی ۱۰۰ درصد بیولوژیک است و از دوره باستان از خواص آن برای سلامت انسان استفاده شده است. ترکیب این ماده فوق العاده با آب ولرم و تهیه شربتی گوارا می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد. در ادامه مطلب بیشتر در این خصوص صحبت می کنیم. لطفاً با ما باشید.

 

 

شربتی از جنس سلامتی

نتایج بررسی ها نشان داده است که عسل منبع خوب آنزیم ها، ترکیبات آنتی اکسیدان و قندهای طبیعی است. علاوه بر این، عسل حاوی ترکیبات ضدعفونی کننده و ضدالتهاب و خواص ملینی است که با بروز مشکلات و عفونت های زیادی مقابله می کند. در واقع ارزش غذایی و فواید عسل باعث شده است که از آن به ویژه در طب سنتی و همچنین زیبایی طبیعی استفاده زیادی شود.

خواص ادرارآوری و آنتی باکتریال شربت عسل باعث تمیزی مجاری ادراری شده و خطر ابتلا به عفونت هایی مانند سیستیت (التهاب مثانه) را کاهش می دهد

احتمالاً آنچه نمی دانید این است که ترکیب عسل با مقداری آب ولرم باعث افزایش اثرات آن می شود. این نوشیدنی طبی قدیمی یک مکمل غذایی فوق العاده است که میلیون ها انسان در سرتاسر جهان از آن استفاده می کنند. اگر شما هم به دنبال مکملی برای تقویت بدنتان هستید توصیه ما این است که همین شربت را انتخاب کنید. در ادامه در خصوص برخی از فواید مهم شربت عسل بیشتر صحبت می کنیم.

 

 

ترکیب عسل و آب برای مقابله با عفونت ادراری

خواص ادرارآوری و آنتی باکتریال شربت عسل باعث تمیزی مجاری ادراری شده و خطر ابتلا به عفونت هایی مانند سیستیت (التهاب مثانه) را کاهش می دهد. این نوشیدنی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین باعث افزایش آنتی بادی ها شده و از حملات ویروس ها پیشگیری می کند.

 

 

ترکیب عسل و آب برای کاهش آلرژی ها

مصرف عسل طبیعی باعث کاهش حساسیت بدن نسبت به گرد و غبار و دیگر ذرات محیطی ایجاد کننده واکنش های آلرژیک در دستگاه ایمنی می شود. در واقع خاصیت اکسپکتورانت (خلط آوری) عسل باعث تسهیل دفع مخاط شده و مجاری تنفسی را باز می کند. بنابراین اگر شما هم از آلرژی رنج می برید می توانید به شربت عسل به عنوان یک درمان طبیعی نگاه کنید.

 

 

ترکیب عسل و آب برای کاهش کلسترول خون

امروزه کلسترول بالا در بین جوانان نیز افزایش پیدا کرده است. نتایج بررسی ها نشان می دهد کلسترول خون افرادی که روزانه یک مرتبه شربت عسل می نوشند در دو ساعت پس از مصرف به میزان ۱۰ درصد کاهش پیدا می کند. بنابراین شما نیز می توانید از این نوشیدنی معجزه گر در جهت کاهش کلسترول خونتان استفاده کرده و از دیگر فواید آن نیز بهره مند شوید. یادتان باشد که کلسترول بالا به مرور باعث بروز مشکلاتی در گردش خون و در نهایت بروز بیماری های قلبی عروقی می شود.

 

 

ترکیب عسل و آب مفید برای دستگاه گوارش

آنزیم های موجود در عسل باعث بهبود عملکرد کبد شده و به هضم خوب مواد غذایی کمک می کند. مصرف عسل از فلور روده محافظت کرده و باعث جذب هر چه سریع تر مواد مغذی مواد غذایی مصرفی می شود. علاوه بر این باید بدانید که عسل خاصیت ملینی خفیفی دارد و این مسئله نیز به تنظیم حرکات روده برای مقابله با یبوست کمک می کند.

 

 

ترکیب عسل و آب برای کاهش وزن

افرادی که به دنبال کاهش وزن در اوج سلامتی هستند شربت عسل را به برنامه غذایی شان افزوده اند. چون این شربت به کاهش وزن کمک می کند. عسل حاوی قندهای طبیعی است که منبع سالمی از انرژی در اختیار فرد می گذارد. بنابراین اثرات منفی رژیم لاغری مانند اضطراب کاهش پیدا کرده و کالری سوزی با سرعت بیشتری انجام می شود.

 

 

ترکیب عسل و آب برای تقویت بدن

اگر احساس ضعف کرده اید و یا می خواهید خودتان را برای شروع پاییز آماده کنید بهتر است شربت عسل را در برنامه روزانه تان بگنجانید. این نوشیدنی سرشار از مواد مغذی بوده و برای تقویت دستگاه ایمنی بشر موثر است. شربت عسل حاوی آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی فوق العاده ای است که قدرت بدن در برابر انواع عوامل بیماری زا را افزایش می دهد. تأثیر ضدباکتریال عسل می تواند میکروارگانیسم هایی که نسبت به آنتی بیوتیک های معمولی مقاوم شده اند را از بین ببرد.

 

 

ترکیب عسل و آب برای افزایش انرژی

آنزیم های موجود در عسل باعث بهبود عملکرد کبد شده و به هضم خوب مواد غذایی کمک می کند. مصرف عسل از فلور روده محافظت کرده و باعث جذب هر چه سریع تر مواد مغذی مواد غذایی مصرفی می شود

عسل و قندهای طبیعی اش منبع سالم کالری است که راندمان فیزیکی و روحی بدن را بالا می برد. اگر به جای قهوه از این نوشیدنی استفاده کنید می توانید بدون اینکه کافئین به بدنتان برسانید با احساس خستگی و خواب آلودگی روزانه به خوبی مقابله کنید. علاوه بر این با مصرف این نوشیدنی بدنتان را هیدراته می کنید که این امر نیز در بهبود عملکرد هر یک از ارگان ها تأثیر داشته و از ساعات اولیه صبح نشاط کافی را نصیبتان می کند.

 

 

ترکیب عسل و آب برای مقابله با سرفه

روزهای سرد سال و سرماخوردگی و سرفه در پیش است. ترکیب عسل و آب ولرم یک تقویت کننده طبیعی است که گلو را نرم کرده و با سرفه مقابله می کند. در واقع خاصیت ضدالتهابی و نرم کنندگی شربت عسل باعث افزایش سلامت ریه ها شده و از بروز سرفه های مداوم که گلو را تحریک می کنند پیشگیری می کند.

 

 

ترکیب عسل و آب برای سم زدایی از بدن

اگر به شربت عسلتان چند قطره لیموترش اضافه کنید یک نوشیدنی فوق العاده برای سم زدایی و بهبود گوارشتان میل کرده اید. این نوشیدنی همچنین باعث افزایش سرعت دفع شده و توکسین های تجمع یافته در خون، کبد و کولون را از بدن خارج می سازد. لیموترش حاوی اسیدسیتریک است که یک ماده مغذی برای افزایش عملکرد آنزیم های عسل محسوب می شود، سرعت هضم چربی ها را بالا می برد و بدن را سم زدایی می کند.

 

 

روش تهیه شربت عسل

از هر زمانی که شروع به مصرف این نوشیدنی بکنید احساس سلامتی بیشتری خواهید کرد. بنابراین بهتر است از همین امروز دست به کار شوید. برخی از اثرات مصرف منظم شربت عسل به سرعت بروز می کند و برخی دیگر به مرور زمان خود را نشان می دهد.

 

 

مواد لازم
عسل: ۱ قاشق معادل ۷٫۵ گرم
آب ولرم: ۱ لیوان معادل ۲۰۰ میلی لیتر

 

 

روش تهیه
عسل را در آب ولرم حل کرده و به صورت ناشتا میل کنید. هر هفته حداقل سه مرتبه از این عسل میل کنید تا از خواص آن بهره مند شوید.

منبع: تبیان

Although professional paper writers within paper-writer.org there is limited functionality and data capability in its lite version, the user can try it out and get a good idea of how the full-version, priced at $19
Facebooktwitterby feather
برچسب ها: ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *