روغن درمانی برای انواع مو

روغن درمانی برای انواع مو۲۰ آبان ۱۳۹۴

عرقیات، بهترین عرقیات ایران، کارخانه گلاب، عرقیات گیاهی

استفاده از روغن های طبیعی یکی از آسان ترین و موثرترین روش ها برای تقویت ریشه موها و درمان مشکلات مو است. درمانگران طب سنتی این روغن ها را برای داشتن موهای سالم و درخشان همواره توصیه کرده اند. استفاده ی آسان و در دسترس بودن این مواد، روغن درمانی را جزو بهترین گزینه ها قرار داده است.

چربی موجود در تمام این روغنهای طبیعی، بوسیله‌ی پوستتان جذب می‌شود و فورا خارش و سوزش را تسکین داده و خشکی را از بین می‌برد. یک یا دو بار در هفته، از نوک انگشتانتان برای ماساژ دادن بعضی از این روغن‌های موی طبیعی روی موهای خشکتان استفاده کنید. با یک برس، روغن را از ریشه تا نوک موهایتان پخش کنید تا زمانیکه موهایتان کاملا خیس شوند.

سپس طبق معمول از شامپو یا نرم کننده استفاده کنید. اگر زمان بیشتری دارید، درمان با روغن داغ را امتحان کنید. روغن را در مایکروویو گرم کنید و موهایتان را با آن بپوشانید. روغن نباید زیاد داغ شود. سپس یک حوله‌ی گرم و مرطوب را دور سرتان بپیچید و ۳۰ دقیقه صبر کنید، سپس موهایتان را بشویید.

برای موهای بسیار آسیب دیده، موهای خیس شده با روغنتان را با یک کلاه حمام بپوشانید و بگذارید تمام طول شب بماند. اما یادتان باشد که خوابیدن با موهای روغنی می‌تواند کمی کثیف کاری ایجاد کند. بنابراین برای به حداقل رساندن کثیف کاری، از یک کلاه حمام ضخیم و تنگ استفاده کنید.

روغن دانه‌ی انار: برای موهای ظریف

روغن دانه‌ی انار یکی از روغن هایی است که مقدار زیادی اسید پونیسیک دارد که به رشته موهای مرده، جان می‌بخشد و انعطاف پذیری‌اش را افزایش می‌دهد.

روغن رزماری: برای موهای نازک

روغن رزماری یک روغن عالی برای مخلوط کردن با روغن‌های طبیعی دیگر است، زیرا فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند. این روغن، سرشار از آهن، کلسیم، و ویتامین بی است که مانند یک فاکتور ضد پیری عمل می‌کند و به افزایش رنگ، درخشندگی و ضخامت مو کمک می‌کند و جلوی ریزش مو را می‌گیرد.

روغن بادام: برای موهای مواج

مانند اکثر روغن مغزها، روغن بادام نیز مقدار زیادی ویتامین آ، بی و ای دارد. این روغن چند شاخه شدن انتهای مو را درمان می‌کند، گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد تا موهای قویتری ایجاد شوند و می‌تواند به موهای بی جان، جلوه و درخشندگی بیشتری بدهد. اسیدهای چرب موجود در این روغن، با انعکاس اشعه‌های مضر باعث حفاظت در برابر اشعه‌ی UV می‌شوند.

روغن آووکادو: برای موهای زبر

روغن آووکادو برای مو بسیار مفید است، زیرا سرشار از پروتئین‌ها و اسیدهای آمینه بوده و سطوح بالایی از ویتامینهای دی، آ و ای دارد. کوری می‌گوید: پروتئین‌ها به پر شدن تمام شکاف‌های کوتیکول مویتان کمک می‌کنند، بطوریکه هر رشته از مو قویتر می‌شود و در برابر آسیب‌های آینده محافظت بهتری خواهد داشت. از آنجاییکه این روغن، غلیظ‌تر است روی موهایی با بافت متوسط تا ضخیم بهتر عمل می‌کند.

روغن زیتون: برای موهای ضخیم

آیا به یک درمان نرم کننده‌ی عمیق نیاز دارید؟ روغن زیتون حاوی چربی‌های اشباع نشده است که برای سال‌های طولانی بعنوان یک درمان طبیعی کلی، برای کاهش خشکی بکار میرفته است.

روغن زیتون نه تنها فوق العاده مرطوب کننده است، بلکه حاوی آنتی اکسیدان‌های مغذی و اسیدهای چرب امگا۳ می‌باشد که باعث بهبود قابلیت ارتجاعی و بازگرداندن قدرت و درخشندگی به مو می‌شوند. کوری می‌گوید: روغن زیتون بسیار سنگین است و روی موهای ضخیم و زبر بهتر عمل می‌کند.

Ich schreibe aber auch gerne Klicken Sie hier ber andere themen wie garten, kinder und andere themen
Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *