عرقیجات ها و دمنوش های مناسب تابستان

عرقیجات ها و دمنوش های مناسب تابستان۱۹ تیر ۱۳۹۵

تابستان هم دمنوش های مخصوص خود را دارد و شما می توانید با مصرف این دمنوش ها و عرقیجات بدنتان را دربرابر بیماری های تابستانی مقاوم سازید. با ما همراه باشید تا عرقیجات ها و دمنوش های مناسب تابستان را به شما معرفی کنیم.

به گزارش عرقیات گیاهی افشار، بهادر قادری متخصص طب سنتی گفت: مصرف دمنوش ها و عرق گیاهان در تابستان میتواند بدن را  ایمن نگهدارد.
قادری افزود:بیشتر ما با چای یا دمنوش گل گاوزبان آشنا هستیم درحالی‌که عرق این گیاه دارویی نیز مانند دمنوش این گیاه خواص درمانی متعددی دارد که از میان آنها می‌تواند به تقویت اعصاب، افزایش نشاط و شادابی مصرف‌کننده اشاره کرد.
وی عنوان کرد : نوشیدن یک فنجان از عرق گل گاوزبان به‌صورت روزانه باعث تقویت اعصاب و افزایش مقاومت بدن در گرما می‌شود و به افرادی که با افزایش گرمای هوا کلافه و عصبی می‌شوند نیز کمک‌کننده است.افرادی که در فصل تابستان از این عرق گیاهی استفاده می‌کنند، می‌توانند مقاومت بدن خود را در زمستان در برابر سرماخوردگی هم افزایش دهند.
 قادری اظهار داشت :درمان بی‌اشتهایی ناشی از گرما در تابستان ممکن است برای افراد پیش بیاید که موجب می‌شود میزان اشتهای شما کاهش یابد و برای درمان آن از عرق خارشتر استفاده کنید.
وی ادامه داد :برای این کار لازم است هر روز یک فنجان عرق خارشتر را  میل کرده و بهتر است این عرق را به‌صورت خنک میل شود. نوشیدن روزانه عرق خارشتر علاوه بر افزایش اشتها می‌تواند موجب افزایش تعرق بدن شده و به این ترتیب گرما و حرارت موجود در بدن را کاهش دهد.از دیگر خواص درمانی عرق خارشتر می‌توان به خاصیت آن در درمان سنگ کلیه اشاره کرد.
قادری اذعان داشت :یکی از راه‌های افزایش مقاومت و توانایی بدن در برابر گرمای تابستان، گنجاندن عرقیات گیاهی با طبع سرد و‌ تر در برنامه غذایی روزانه است. عرق کاسنی یکی از بهترین این نوشیدنی‌هاست.نوشیدن این عرق علاوه بر تقویت بدن، موجب بهبود عملکرد معده و اندام گوارشی شده و می‌تواند میزان کلسترول خون را نیز کنترل کند.
باشگاه خبرنگاران جوان

Since essays online of https://justbuyessay.com the creation of easybib, teachers have no longer needed to help their students memorize the process behind citation formatting
Facebooktwitterby feather
برچسب ها: ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *