چه دمایی برای نگهداری از عرقیات گیاهی مناسب است

چه دمایی برای نگهداری از عرقیات گیاهی مناسب است۵ خرداد ۱۳۹۵

هر خوراکی شرایط نگهداری خاص خود را دارد و این شرایط برای عرقیات گیاهی نیز صدق می کند. اینکه چه دمایی برای نگهداری از عرقیات گیاهی مناسب است و متخصصین طب سنتی چه راهکارهایی را پیشنهاد می دهند تا خاصیت این عرقیات از بین نرود را امروز بررسی میکنیم.
به گزارش عرقیات خراسان ، به نقل از یک کارشناس تغذیه: عرقیات باید در داخل یخچال و ظروف شیشه‌ای که درپوش آلومینیومی دارد، نگه‌داری شود.پیام یزدانی، کارشناس تغذیه درباره مدت ماندگاری عرقیات گیاهی، عنوان کرد: مدت ماندگاری عرقیات از ۱ تا ۲ سال است و بیشتر از این مدت ماده موثره و خواص درمانی عرقیات به تدریج کاهش می‌یابد.

وی افزود: عرقیات باید در جای خنک همچون یخچال نگهداری شود و هر گونه تغییر در عطر، طعم و رنگ عرقیات نشان دهنده کیفیت پایین و غیرقابل مصرف شدن آن است.

یزدانی درباره چگونگی پی بردن به فاسد بودن عرقیات، گفت: عرقیاتی که استریل، دارای بسته بندی بهداشتی و تاریخ مصرف باشد و رنگ شفاف و زلالی داشته باشد سالم است، اما اگر عرقیات پس از مدتی کدر شد یا رسوب کرد، نشان دهنده این است که آلوده به قارچ و کپک شده و مصرف آن مسمومیت‌زا خواهد بود.

این کارشناس تغذیه در ادامه یادآور شد: برخی عرقیات گیاهی روی ظروف پلاستیکی تأثیر گذاشته و از آن‌ها تأثیر می‌پذیرد. بنابراین باید این محصولات را در بطری‌های شیشه‌ای که دارای درپوش آلومینیومی است، نگهداری کرد.

Cover page all you have to do is click the same as button and formatically https://homeworkhelper.net will automatically fill in the information for you
Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *