خانه دانش آموزی گیاهان دارویی راه اندازی شد

خانه دانش آموزی گیاهان دارویی راه اندازی شد۲۵ دی ۱۳۹۵

دبیر ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش خانه های دانش آموزی راه اندازی شده است و دانش آموزان در این مکان ها می توانند به تحقیق و پژوهش در حوزه گیاههای دارویی بپردازند و طرح های علمی خود را عملیاتی سازند.

به گزارش گلاب افشار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر عصاره دبیر ستاد گیاهان دارویی؛ با اشاره به تدوین سند گیاهان دارویی اظهار داشت: گیاهان دارویی امروزه به عنوان یک صنعت مهم و حیاتی در دنیا محسوب می شود و کشت و فناوری محصولات دارویی به خوبی  در کشور صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در گذشته بحث گیاهان دارویی به صورت خاص و منفرد بود اما امروزه این صنعت به یک جایگاه و برنامه رسیده است و جز الویت های کشور به حساب می آید و به تازگی تصویب سند ملی گیاهان دارویی بوسیله رئیس جمهور ابلاغ شده و در برنامه پنجم توسعه کشور مورد توجه قرار گرفته است.

عصاره ادامه داد: یک سری اقدامات برای عملیاتی شدن این سند با همکاری سازمان های ذیربط انجام شده و این سند بر اساس یک نگاه ملی و بر پایه اسناد بالادستی کشور با همکاری بخش های دولتی و خصوصی انجام می شود .

دبیر ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری تاکید کرد: برنامه گیاهان دارویی از مدل سند توسعه ملی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به یک نقشه ملی تبدیل شده است و  اقدامات دیگری برای بالابردن سطح کیفی آن در حال انجام است.

عصاره ادامه داد: تعداد پژوهشکده و سلامتکده دانش آموزی در این سند افزایش یافته و موتور این صنعت به حرکت افتاده است ولی سرعت پیشرفت آن کم است.

وی تصریح کرد: با همکاری وزارت آموزش و پرورش خانه های دانش آموزی راه اندازی شده است و دانش آموزان در این مکان ها می توانند به تحقیق و پژوهش در حوزه گیاههای دارویی بپردازند و طرح های علمی خود را عملیاتی سازند .

دبیر ستاد گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ابراز داشت: مبحث گیاهان دارویی در کتاب های درسی دانش آموزان آمده است و این کار سبب فرهنگ سازی و ترویج استفاده از گیاهان دارویی در کشور می شود.

وی گفت: در حال حاضر در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی فرهنگ سازی خوبی صورت گرفته و در راه توسعه علم طب سنتی قدم های موثری برداشته شده است.

Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *