صادرات داروی گیاهی از طریق کره جنوبی

صادرات داروی گیاهی از طریق کره جنوبی۱۸ آبان ۱۳۹۴

عرقیات، بهترین عرقیات ایران، کارخانه گلاب، عرقیات گیاهی

معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر که از این پس داروهای گیاهی که داخل ایران تولید می شوند در صورت گرفتن مجوز از سازمان غذا و داروی کشور کره ی جنوبی  به ۲۲ کشور که با کره تعامل دارند صادر خواهد شد از صدور این تفاهم نامه خبر داد.

دکترمحمود خدادوست در گفت و گو با ایرنا با اشاره به امضای تفاهم نامه بین ایران و کره جنوبی اظهار کرد: بیشتر این ۲۲ کشور در آسیا و اروپا قرار دارند و کره جنوبی با همه آنها تفاهم نامه در زمینه صادرات داروهای گیاهی منعقد کرده است.

وی با اشاره به اینکه تعاملات خوبی در سال اخیر با کشور کره جنوبی داشتیم و بسترهای خوبی در زمینه های مختلف از جمله صادرات داروهای گیاهی ایجاد شده است، افزود: این کشور اعلام آمادگی کرد که شرایط لازم را برای صادرات داروهای گیاهی ایرانی پس از اخذ مجوز FDA کره، فراهم کند.

دکتر محمود خدادوست بیان کرد: براساس این تفاهم نامه، یک شرکت دانش بنیان به عنوان واسط این طرح انتخاب شده و با همکاری پارک علم و فناوری کره، بیزینس پلن ( طرح وکسب کار) این کار را تدوین کرده است.

وی افزایش صادرات داروهای گیاهی و بهره گیری از تجهیزات پشترفته در پارک علم و فناوری کره را از جمله مزیت های این کار اعلام کرد و گفت: خوشبختانه بستر مناسب برای تحقیق و توسعه دز زمینه داروهای گیاهی در اختیار ما قرار گرفته است.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت افزود: براساس تفاهم نامه ای که بین دو طرف منعقد شده، تمامی امکانات استاندارسازی و آزمایشگاهی پارک علم و فناوری آن کشور در اختیار شرکت دانش بنیان ما قرار گرفته است .

خدادوست با اشاره به اینکه هفته آینده هیات کره ای به ایران می آیند تا بیزینس پلنی که در این زمینه تدوین شده را ارائه کنند اظهار کرد: این کار می تواند زمینه صادرات داروهای گیاهی ایرانی را تسهیل کند.

به گفته مدیرکل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، تاکنون هزار و ۸۳۹ فرآورده داروی گیاهی طبیعی و سنتی مجوز تولید دریافت کرده اند که ازاین تعداد هزار و ۳۴۲ مجوز مربوط به فرآورده دارویی طبیعی و بقیه نیز به فرآورده های دارویی سنتی اختصاص دارد.

After agreeing on a particular approach, we https://writemypaper4me.org/ went to building the power point
Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *