موافقت دکتر جعفر میرفخرایی برای تاسیس داروخانه‌های طبیعی و سنتی

موافقت دکتر جعفر میرفخرایی برای تاسیس داروخانه‌های طبیعی و سنتی۱۳ شهریور ۱۳۹۵

دکتر جعفر میرفخرایی در نامه‌ای به وزیر بهداشت، از ابلاغ آیین‌نامه تاسیس داروخانه‌های طبیعی و سنتی قدردانی و در نامه‌ای به مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت نیز موافقت خود را با این طرح جدید اعلام کرد.

به گزارش گیاهان دارویی افشار به نقل از وبسایت وزارت بهداشت، دکتر سید جعفر میرفخرایی، دبیر انجمن تولیدکنندگان داروها و فراورده‌های گیاهان دارویی، در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ابلاغ آیین‌نامه تاسیس داروخانه طبیعی و سنتی به عنوان اقدامی لازم و درخور در راستای توسعه سلامت از طریق توجه ویژه به فراورده‌های طبیعی یاد کرد.

در این نامه آمده است: با عنایت به درخواست‌های مکرر و روزافزون جامعه برای استفاده از داروهای گیاهی و فراورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی، توجه به این نیاز و فراهم کردن فرصتی برای دست‌یابی و ایجاد اطمینان خاطر برای مردم نسبت به این محصولات و خدمات تخصصی آن امری غیر قابل اجتناب است؛ همچنان‌که در قانون برنامه پنجم توسعه کشور مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و سیاست ابلاغی سلامت از سوی رهبر انقلاب نیز توجه ویژه‌ای به فراورده‌های طبیعی، سنتی و گیاهی شده است.

در بخش دیگر نامه به نبود فعالیت تخصصی در ارتباط با فراورده‌های طبیعی از سوی داروخانه‌های موجود کشور اشاره شده که بعضا بی‌توجهی به این داروها و قرار نگرفتن آن‌ها در جایگاه شایسته خود را به دنبال داشته است.

در ادامه نامه آمده است: اعضای انجمن تولیدکنندگان داروها و فراورده‌های گیاهان دارویی کشور، متشکل از یکصد تولیدکننده در این صنعت که خدمتگزار جامعه هستند، ضمن حمایت از این تصمیم شایسته، آمادگی خویش را برای همراهی و همکاری در این زمینه اعلام می‌کند.

در بخش پایانی این نامه، ضمن آرزوی توفیق روزافزون از درگاه باری‌تعالی برای دست‌اندرکاران دلسوز و توانمند نظام سلامت کشور در ارتقای کمی و کیفی خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران، به‌ویژه اقشار کم‌درآمد، به نیابت از تمامی اعضای انجمن تولیدکنندگان داروها و فراورده‌های گیاهان دارویی آمده است: اعضای این انجمن بر این باور هستند که این اقدام می‌تواند بستر مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های فراورده‌های طبیعی، سنتی و گیاهی و ارائه خدمات بهتر و ایمن به مردم در این حوزه را فراهم کند.

گفتنی است، دبیر انجمن تولیدکنندگان داروها و فراورده‌های گیاهان دارویی در نامه‌ای دیگر به مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب سنتی ایرانی-اسلامی نیز ضمن آرزوی توفیق بیشتر در خدمت‌رسانی به آحاد افراد جامعه، موافقت اعضای انجمن تولیدکنندگان داروهای گیاهی را با طرح جدید ایجاد داروخانه‌های گیاهان دارویی و طب سنتی اعلام کرده است.

Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *