۲۲۰ هکتار از مزارع آران و بیدگل زیر کشت انواع گیاهان دارویی

۲۲۰ هکتار از مزارع آران و بیدگل زیر کشت انواع گیاهان دارویی۱۱ مرداد ۱۳۹۵

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل گفت: در حال حاضر حدود ۲۲۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت انواع گیاهان دارویی است.

به گزارش گیاهان دارویی افشار به نقل از ایسنا: حسین فتاحی، اظهار کرد: کاسنی، شوید، گل محمدی، رازیانه، زعفران، گل ختمی، نعنا و آلوئه ورا از جمله گیاهان دارویی است که در آران و بیدگل کشت می‌شود.
وی، برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی در تغییر الگوی کشت، مصرف کمتر آب نسبت به محصولات پر آبی همچون صیفی جات و همچنین ارزش افزوده و بازار مصرف مناسب را از جمله دلایل کشت محصولات دارویی در آران و بیدگل بیان کرد.

فتاحی با اشاره به برنامه ریزی مدیریت جهاد کشاورزی در توسعه گیاهان دارویی با مصرف آب کمتر با توجه به شرایط خاص شهرستان کویری آران و بیدگل گفت: زعفران و گل محمدی با توجه به مصرف بسیار پایین آب، در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی برای توسعه قرار دارد.

وی از برداشت گیاه دارویی کاسنی نیز در شهرستان خبر داد و گفت: صد هکتار از مزارع کشاورزی آران و بیدگل زیر کشت این محصول است.

فتاحی خاطر نشان کرد: برداشت این محصول تا اواخر تیرماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۴۰۰ تن بذر کاسنی از مزارع زیر کشت برداشت شود.

به گزارش ایسنا، آران و بیدگل با ۱۴ هزار هکتار سطح زیر کشت انواع محصولات کشاورزی درمحصولات پسته، پنبه و طالبی، قطب تولید در استان اصفهان است.

Facebooktwitterby feather

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *